PR Toolkit

Utrecht4Global Goals helpt Utrechtse initiatieven die werken aan de Global Goals om zichzelf en hun activiteiten zichtbaar te maken. Een van de middelen die wij hiervoor ontwikkeld hebben is de PR toolkit.

De PR toolkit bestaat uit algemene communicatietips, uitleg over een aantal communicatiekanalen en de contactgegevens van Utrechtse media. De communicatiekanalen die in de toolkit beschreven worden zijn: persbericht, posters en flyers, Facebook, Twitter, YouTube en LinkedIn.

Hieronder kun je binnenkort de PR toolkit in zijn geheel en per onderdeel downloaden.

Tips

De tien beste tips op een rijtje

  1. Een goeie stunt. Maak jezelf zichtbaar!
  2. Spiegelen. Maak tastbaar/zichtbaar wat je in een ver land doet door dat ook een keer in Nederland te doen.
  3. Bestaand netwerk gebruiken. Bind oud-vrijwilligers/leden aan je.
  4. Spreek je doelgroep in Nederland aan op hun behoefte, passie of talent
  5. Zet je donateurs/vrijwilligers in voor promotie/naamsbekendheid van jouw initiatief.
  6. Kopieer een succesvol concept/project.
  7. Creƫer een merk en leg daar de nadruk op.
  8. Breng een duidelijke, positieve boodschap.
  9. Zorg voor zichtbaarheid en herkenbaarheid, bijv. door tijdens een actie opvallende accessoires te gebruiken.
  10. Bedien de pers met materiaal. Maak het de pers makkelijk om wat te doen met de door jou aangelever
SHARE: